تنبور مست

تنبور مست

تنبور مست وبلاگی است پیرامون موسیقی ملی و ساز باستانی تنبور
تنبور مست

تنبور مست

تنبور مست وبلاگی است پیرامون موسیقی ملی و ساز باستانی تنبور

موسیقیدانان ما بداهه نوازی را به معنی آنچه در همان لحظه اجرا، الهام می شود، ندارند. در ایران بداهه نوازی در لحظاتی خاص اتفاق می افتد و سپس مداوم مرور می شود. عنوان "کنسرت بداهه نوازی "شعاری بیش نیست


"علی اکبر مرادی"آهنگساز ،نوازنده تنبور و مولف که در روزهای 10 و11 شهریور در کاخ نیاوران به همراه " پژمان اخواص" نوازنده سازهای کوبه ای پس از 8 سال ، در ایران به اجرای برنامه می پردازد، ضمن بیان این مطلب افزود: دلیل اصلی اینکه در ایران کنسرت برگزاری نمی کردم، دوندگی هایی بود که باید برای اجرای یک برنامه می داشتیم . این مساله باعث می شد که من همیشه از برگزاری کنسرت دور بمانم و این فعالیت های اجرایی را معطوف به خارج از ایران کنم، تا اینکه امسال با فروشگاه "بتهوون" به عنوان اسپانسر به توافق رسیدیم وایشان پذیرفتند که تمام این کارها را خودشان به عهده بگیرند.


وی در مورد برنامه های اجرایی در این کنسرت گفت: این برنامه در 4 بخش اجرا می شود که نام فصل ها را روی آنها گذاشته ام و از تابستان آغاز می شود و با بهار تمام خواهد شد. بین این چهارقسمت یک آنتراکت هم داریم. در این چهار بخش قطعاتی را در مقام های مختلف به صحنه می بریم که از جمله آنها می توان به "شاخ و شینی"،" روح الابواب"،"الله ویسی"،"هجرانی"،"سحری"،"قطار" و... اشاره کرد.


مرادی در پایان گفت: 70 درصد قطعات اجرایی در این برنامه جدید هستند و بقیه آنها از قطعات قدیمی هستند که تنظیم های جدید روی آنها گذاشته شده است.

بگو یا علی

نظرات 2 + ارسال نظر
مریم سه‌شنبه 1 شهریور 1384 ساعت 04:43 http://faslebieshghi.blogsky.com

جالب بود
موفق باشی

پوریا جمعه 4 شهریور 1384 ساعت 00:36

سلام : خیلی ممنون بخاطره اینکه تو وبلاگت یادی از تنبور کردی راستی من خواهر زاده استاد اسدلله گهواره هستم و اگر خواستی خیلی خوشحال می شم هر اطلاعاتی در مورد ساز تنبور با کمک داییم در اختیار شما بزارم البته شما خودتون استادیید .
پوریا...اولو آخرم یار...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد