تنبور مست

تنبور مست

تنبور مست وبلاگی است پیرامون موسیقی ملی و ساز باستانی تنبور
تنبور مست

تنبور مست

تنبور مست وبلاگی است پیرامون موسیقی ملی و ساز باستانی تنبور

کنسرت استاد شجریان در تالار وزارت کشور و اجرای تنبور نوازان شمس

محمدرضا شجریان به همراه کیهان کلهر علیزاده و همایون شجریان از هشتم تا یازدهم آذرماه در تالار وزارت کشور به اجرای برنامه می‌پردازند. حمیدرضا نوربخش مدیر برنامه‌های این کنسرت گفت: در بخش اول قطعات و برنامه‌های نزن آن زخمه از اشعار شفیعی کدکنی ابراهیم نوازی تار توسط حسین علیزاده پیش درآمد دشتی از یوسف فروتن، تصنیف قدیمی شعر مولانا و سازو آواز، برنامه‌های بخش اول هستند.

بخش دوم این برنامه را آواز بیات ترک و افشاری مقدمه روح الارواح ، سازو آواز، چهار مضراب و آواز، تصنیف قدیمی، آواز افشاری، ضربی افشاری (رقص زار) همراه با آواز، دشتی افشان از شعر سهراب سهراب سپهری تشکیل می‌دهند.


برای هر شب 3000 نفر در سالن پیش بینی شده است و بلیط‌ها به صورت تدریجی فروش می‌رود که از روز چهارشنبه جاری از طریق سایت دل آواز رزرو و از روز شنبه فروش از طریق شرکت دل آواز، کانون موسیقی عارف، گیشه تالار وحدت و احتمالا خانه موسیقی آغاز می‌شود.

 این پروژه خیریه و متعلق به پروژه‌ باغ هنر بم نیست. چون مشکل باغ هنر بم با کنسرت حل نمی‌شود.

استاد شجریان پس از کنسرت در وزارت کشور، بهمن ماه نیز در آمریکا کنسرت می‌دهد.

******

گروه تنبور نوازان شمس دی ماه امسال به سرپرستی "کیخسرو پورناظری " و رهبری "لوریس چکناواریان " در تالار وحدت به صحنه خواهد رفت.، ارکستر سمفونیک تهران  دی ماه سال جاری  آثاری از کیخسرو پور ناظری را با همراهی گروه موسیقی شمس و رهبری "لوریس چکناواریان"  اجرا می کند.
در این اجرا تعدادی از آثار موسیقایی "کیخسرو پورناظری" که برای ارکستر بزرگ نوشته شده است، با رهبری "چکناواریان" و صدای  حمید رضا نوربخش  توسط ارکستر سمفونیک به اجرا در می آید.در این این گروه هنرمندانی چون تهمورث پورناظری، سهراب پورناظری و ... با نوای سازهای ملی ارکستر را  یاری  می رسانند. 

به گزارش "مهر" ، گروه "تنبور نوازان شمس" تاکنون آثاری نظیر صدای سخن عشق، مطرب مهتاب رو، حیرانی، افسانه تنبور و مستان سلامت می کنند با آهنگسازی و سرپرستی  "کیخسرو پورناظری"  منتشر کرده  است


نظرات 1 + ارسال نظر
نسیم سه‌شنبه 24 آبان 1384 ساعت 19:04 http://www.asab.persianblog.com

با سلام و خسته نباشید. و با تشکر به خاطر اطلاعات مفید شما . موفق باشید. دیدار ما در کنسرت زیبای استاد شجریان

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد