تنبور مست

تنبور مست

تنبور مست وبلاگی است پیرامون موسیقی ملی و ساز باستانی تنبور
تنبور مست

تنبور مست

تنبور مست وبلاگی است پیرامون موسیقی ملی و ساز باستانی تنبور

چند خبر

گروه موسیقی تنبور" شمس" در اولین فستیوال موسیقی عراقی "مهرجان" شرکت می کند. گروه تنبور شمس در این فستیوال به اجرای موسیقی در دو بخش موسیقی عرفانی و موسیقی سنتی می پردازد .
در بخش نخست ، آهنگ هایی چون "مهتاب رو" ، "مستان سلامت می کنند" و تکنوازی تنبور با هنرنمایی کیخسرو پور ناظری اجرا خواهد شد .
در دومین قسمت این کنسرت که روز جمعه 4/9/84 در سلیمانیه عراق برگزار خواهد شد ، دو تصنیف کردی و آهنگ های "باد و باران" و "ای دل" در مایه شور و دشتی برای علاقمندان نواخته خواهد شد.
لازم به ذکر است ، کیخسرو پور ناظری را دراین فستیوال سهراب پور ناظری نوازنده کمانچه و تنبور، تهمورث پور ناظری نوازنده بربت و تنبور ، حمید رضا تقوی نوازنده سنتور ، حسین رضایی نیا نوازنده دف ، ندا خاکی نوازنده تنبور و همخوان ، کاوه گرایلی نوازنده تنبور و سه تار ، شهاب پارنج نوازنده سازهای کوبه ای و نجمه تجدد به عنوان خواننده همراهی خواهند کرد
از این گروه به تازگی آلبوم "دیار مهر" با صدای فرشاد جمالی منتشر شده است.

 

در حالیکه، علاقه مندان شجریان در صف های طولانی درایران در انتظار اجرای این استاد موسیقی در ایران هستند محمدرضا شجریان در نخستین روزهای هفته جاری در شهرهای هلند به اجرای برنامه پرداخت. محمدرضاشجریان به همراه گروهش در شهررتردام و در سالن دی دوالن این شهر به اجرای برنامه پرداخت . بلیط های این کنسرت شجریان از یک ماه قبل به فروش رفته بود.

در این برنامه به دلیل درخواست تماشاگران که خواستار اجرای مرغ سحر بود، استاد شجریان و گروهش تصنیف «دوش دوش» را اجرا کردند. او پیشتر نیزدر آمستردام به اجرای برنامه پرداخته بود .

محمدرضا شجریان" سه شنبه هفته گذشته نیز در "گنت" بلژیک به اجرای برنامه پرداخت که با استقبال بسیار شرکت‌کنندگان مواجه شد.

این برنامه توسط مرکز فرهنگی "د بیجلوک" شهر گنت و با همکاری بخش فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در بلژیک برگزار شده بود .

"همایون شجریان با تنبک، "حسین علیزاده" با تار و "کیهان کلهر" با کمانچه استاد شجریان را در تور اوروپایی خود همراهی می‌کنند.

 

و آخر اینکه استاد حسن ناهید  نوازنده ی برجسته ی نی بر اثر سکته قلبی در بخش سی سی یو بیمارستانی در تهرانپارس بستری و ممنوع الملاقات است . ظاهرا بیمارستان قلب شریعتی نیز از پذیرش استاد ناهید به علت نبود تخت خالی خودداری کرده است . برای این استاد ارجمند موسیقی ایرانی آرزوی سلامت دارم .

 

نظرات 1 + ارسال نظر
دیووووووونه چهارشنبه 2 آذر 1384 ساعت 02:10 http://divoonekhodeti.blogsky.com

کلبه ای می خوام که تو باغچش پر باشه از یاسمن
حیاطشم، سرتاسرش باشه چمن

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد