تنبور مست

تنبور مست

تنبور مست وبلاگی است پیرامون موسیقی ملی و ساز باستانی تنبور
تنبور مست

تنبور مست

تنبور مست وبلاگی است پیرامون موسیقی ملی و ساز باستانی تنبور

حواشی کنسرت شجریان پایانی ندارد

ظاهرا حواشی کنسرت استاد شجریان پایانی ندارد. در تازه‌ترین حاشیه، یک سایت اینترنتی اقدام به دلالی رسمی و خرید فروش بلیط کنسرت شجریان نموده است.این سایت به کسانی که بلیط اضافی تهیه کرده‌اند پیشنهاد خرید بلیط‌شان را داده و برای کسانی که می خواهند بلیط شجریان را تهیه کنند قیمت پایه! پنجاه هزار تومان را داده است.

برخورد توهین آمیز ؟!

شجریان از سال ‌74 به بعد که کنسرت‌هایش به بهانه‌های مختلف تعطیل شد، تصمیم گرفت دیگر در ایران کنسرتی اجرا نکند؛ چون به اعتقاد او رفتاری که با مردم تشنه و علاقه‌مند این برنامه‌ها می شد بسیار توهین آمیز بود. محمدرضا شجریان تنها پس از سال‌ها به خاطر مردم بم خواند و به مدت سه شب پی در پی از در تالار بزرگ وزارت کشور به اجرای برنامه پرداخت. شجریان تا روزهای آخری که در ایران به سر می برد، هر گونه اخباری مبنی بر اجرا در ایران را بارها تکذیب کرده بود؛ ولی وقتی که او در اروپا در حال برگزاری تور سی وپنج روزه اش بود، مدیر برنامه‌هایش خبرنگاران را به شرکت دل آواز دعوت کرد تا خبری که بارها تکذیب شده بود را این بار تایید کند.

تایید این خبر در حقیقت آغاز رنج‌ها و مصائب مردم تشنه وعلاقه‌مندی بود که برای دریافت چند عدد بلیط کنسرت برخورد چندان مناسبی با آن‌ها نمی‌شود.

سایت‌ها مختل می شوند :

از هفته گذشته که روز رزرو بلیت کنسرت محمدرضا شجریان، اعلام شده بود، سایت دل آواز براى ساعت ها بالا نمى آمد و مختل شد؛ مسئولین سایت از مردم خواستند تا از مراجعه به این سایت خودداری کنند و هر کاربر احتمالاً باید بیشتر از چندین بار دکمه را فشار مى داد تا مى توانست بلیت هاى موردنظر خود را رزرو کند .سایت خانه موسیقی نیز که به رزرو بلیط می‌پرداخت اعلام کرد، به علت اتمام مرحله نخست فروش اینترنتی خدمات فروش این بلیت‌ها تا روز شنبه هفته گذشته متوقف شد.

بااین حال یکی از دست اندرکاران خانه موسیقی دیروز، یکشنبه، به ایسنا گفت:حتی برای افرادی که بلیط رزرو کرده‌اند تا این لحظه بلیطی وجود ندارد و ما شرمنده این افراد هستیم." او در ادامه گفت: قرار بوده بلیط در اختیار ما قرار گیرد، ولی هنوز این کار انجام نشده است."

حمله به مراکز فروش بلیط :

از هفته گذشته مراکز فروش بلیط شجریان هر یک با هجوم علاقه‌مندان کنسرت شجریان به نوعی خود را یا کنار کشیده و یا به گونه‌ای از ارائه خدمات لازم به مراجعه کنندگان سرباز زدند و همین امر باعث شد، بسیاری از علاقه‌مندان که به مراکز خرید بلیط کنسرت شجریان مراجعه کرده‌اند، موفق به دریافت بلیت نشوند.در میان علاقه مندان آثار استاد شجریان افرادی وجو دارند که روزهای متوالی برای تهیه‌ی بلیت به تهران می آیند و به تمام مراکز مربوطه مراجعه کرده ولی موفق به دریافت بلیتی نمی شوند. در میان این افراد پیرزن بیماری ‌که از درد پا می‌نالد نیز وجود دارد که به خاطر تنها فرزند بیمارش که عاشق شجریان است در صف ایستاده است.

هفته گذشته نیز خیابان‌های اطراف مراکز فروش بلیت کنسرت شجریان به صورت شبانه‌روزی با ترافیک مواجه شد و علاقه‌مندان به شرکت در این برنامه، شب‌ها را در انتظار تهیه‌ی بلیت در خیابان به سر بردند. همچنین معابر عمومی این خیابان‌ها و حتی خیابان‌های اطراف تا شعاع یک کیلومتری بسته شده و صفی ششصد متری شامل افرادی که اغلب آن‌ها نگران به دست نیاوردن بلیت‌های این کنسرت بودند تشکیل شد. آن‌هایی که در صف بلیط شجریان می ایستادند، باید اسم خودرا در لیست اسامی ثبت می کردند تا در ساعت‌های دوازده شب، 3 صبح و شش بامداد در هنگام حضور غیاب حاضر باشند!

حتی مراکزی که فروش بلیت این کنسرت را هم به عهده ندارند، با مراجعه و تلفن‌های مکرر علاقه‌مندان مواجه شده‌اند که باعث شده دفاتری چون بتهوون و هرمس تلفن‌های خود را تا روز آخر کنسرت شجریان روی پیغام‌گیر بگذارند. هم‌چنین دفتر موسیقی اعلام کرده برگزاری کنسرت استاد شجریان توسط بخش خصوصی اجرا می‌شود و این مرکز هیچ‌گونه دخالتی در آن ندارد.

شجریان بزرگ ۳۰۰

یکی از مراکز دیگر از هفته پیش بلیت رزرو مى‌کرد، ولی بعد کسانى که به صورت تلفنى اقدام به تهیه بلیت کرده بودند، وقتى در روزهاى بعدى براى پرداختن پول و دریافت بلیت تلاش می کردند، با تلفن‌هاى سراسر اشغال و درهاى بسته مواجه شدند. روى تابلوى این مرکز پارچه‌اى هم کشیده شده بود تا بلکه عابران متوجه‌ی آن نشوند!

مردمى هم از شهرهاى دیگر آمده و چند شب جلو مراکز اعلام شده خوابیده بودند. شجریان به همراه پسرش همایون، علیزاده و کلهر بعد از کنسرت اروپا مستقیما به ایران می‌آیند، چهار شب در برابر جمعیتی عظیم در تالار وزارت کشور قرار می‌گیرند و اگر اجرا برای دو شب تمدید شود، بعد از آخرین اجرا به سمت آمریکا پرواز می‌کنند. ولی آیا استاد شجریان را مطلع خواهند کرد که عاشقان او برای تهیه بلیت‌های نه چندان ارزان قیمت رنج‌های بسیاری کشیده اند و اکثر آن‌ها ناکام مانده‌اند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد