تنبور مست

تنبور مست

تنبور مست وبلاگی است پیرامون موسیقی ملی و ساز باستانی تنبور
تنبور مست

تنبور مست

تنبور مست وبلاگی است پیرامون موسیقی ملی و ساز باستانی تنبور

گزارش ایرانیوز از حواشی کنسرت امشب محمدرضا شجریان

چندین ساعت تلاش بی وقفه علاقه مندان کنسرت شجریان در پایان با یک صحنه کمدی به پایان می رسد . فردی که گویا با موبایل توانسته با داخل سالن وزارت کشور ارتباط برقرار کند کسانی را که پشت درهای بسته مانده اند را دعوت می کند تا صدای ساز کلهر را از گوشی موبایلش بشوند و بعدبا حالتی خاص ادای کلهررا درمی آورد ...


سالن وزارت کشور از ساعتها قبل از اجرای اولین اجرای کنسرت شجریان شاهد حضور قابل توجه مردمی بود که نمی شد تشخیص داد که کدام یک علاقه مند موسیقی هستند وکدام یک دلال بلیط شجریان ! نیروی اتظامی در اطراف سالن وزارت کشور حضور مشهودی با ماشینها و تجهیزات خوددارد و ترافیک سنگینی در اطراف میدان فاطمی حکمفرماست..
یک سرباز نیروی انتظامی به عکاس یکی از خبرگزاری‌ها اعتراض میکند که چرا از جمعیت بیرون از سالن عکس می گیرد ! عکاس هم در جواب می گوید که درجاهایی بدتر از اینجا کسی به او گیر نداده .نشان دادن کارت خبرنگاری هم فایده ای ندارد و سرباز ادامه میدهد.
در جایی دیگر جوان علاقه مندی در حال خرید بلیط شخصی است که عنوان می کند به خاطر اینکه پول موبایل قطع شده اش را بپردازد حاضر شده بلیطش را بفروشد. جوان علاقه مند برای بلیط شجریان 35000تومان می دهد چون معتقد است هنر قیمت ندارد. اوبلیط شجریان را دربازار سیاه آن خیلی ارزان خریده است.
بهروز غریب پور و عادل فردوسی پور از چهره‌های شناخته شده‌ای هستند که در شب اول دیده می شوند.
آقا اگه بلیطتو می فروشی بیا اینجا، جمله‌ای است که امشب هر شخص حاضر در محل میتوانست آن را بارها و بارها بشنود. یک نفر مانده در پشت سالن وزارت کشور غر می زند که اگرچه حتی پول برای بلیط شجریان ریخته ولی بلیطی نگرفته و پولش را هم پس گرفته است
یک نفر می گوید: نیروی انتظامی یک نفررا که خرید وفروش بلیط می کرده دستگیر کرده است.
در کوچه جنب سالن وزارت کشورکسی را راه نمی دهند چون می ترسند برخی از روی نرده های بلند سالن وارد تالار شوند !
ناگهان از میان جمعیت جلوی در سالن صداهایی بلند می شود، بلیط تقلبی ! یکی بلیط را به دیگران نشان می دهد ومی گوید :چون مهر ندارد تقلبی است .
سربازان نیروی انتظامی به مردم جلوی در ها می گویند آقا جلوی در تجمع نکنید.
دلالهای بلیط در اطراف سالن وزارت کشورفراوانند . یکی از آنها به دوستش می گوید بیا بریم آن طرف ، اینجا بده به ما گیر می دهند دوستش در جواب می گوید :مگه داریم دزدی می کنیم .
قیمت بلیط ها در بازارسیاه به دویست هزار تومان هم می رسد.
در یک گوشه جمعیت یک فرد که خودش یک استاد ایرانی دانشگاه توکیو در ژاپن معرفی می کند و برروی سکویی قرار گرفته که بالاتر از دیگران دیده می شود مثل میتینگی سیاسی برای حضار سخنرانی می کند.
او تمام این بی نظمی ها و به و جود آمدن بازار سیاه را گردن مدیر برنامه های شجریان می اندازد و بعد بحث به مسائل سیاسی و اجتماعی روز کشیده می شود
یکی از کسانی که بلیط گیرش نیامده با عصبانیت مانند ترانه های لس انجلسی که درباب عشاق شکست خورده منتشر می شود فریاد می کشد: دیگه نوارهای شجریان هم گوش نمی دهم.
گویا براساس اخباری که قبلا از تلویزیون پخش شده قرار بوده چیزی حدود صد و پنجاه بلیط در همان روز در گیشه سالن وزارت کشور فروخته شود به همین خاطر از صبح سه شنبه عده ای منتظر همین بلیط ها می مانند وحتی به طور خود جوش لیستی تهیه می کنند اما از فروش بلیط در گیشه خبری نمی شود.
یکی با اعتراض فریاد می زند دیگر به اخبار تلویزیون هم نمی شود اعتماد کرد.
دیگری هم مدعی می شود که خود استاد گفته است که هرروز بلیط فروشی می شود دیگری می گوید از دفتر دل آواز به مردم قول داده اندکه حتما 70 -80بلیط برای گیشه نگه داشته اند .
یکی کاغذی رانشان می دهد که در آن نوشته شده بلیط شجریان صدوده هزار تومان آن طرف خیابان !
دیگری با عصبانیت می گوید :دزدهای بلیط آن طرف هستند.
یک نفر که گویا از مسولان برگزاری کنسرت هست به میان جمعیت می آید مردم او را سوال پیچ می کنند.
یکی می پرسد درست است که گفتند اگه سالن خالی باشد مردم را راه می دهیم .این مسئول می گوید که سالن اصلا خالی نیست .
یک سرباز نیروی انتظامی به گزارش نوشتن خبرنگاری اعتراض میکند. خبرنگار هم در جواب او می گوید نوشتن او چه ربطی به او دارد و جرو بحث بالا می گیرد. مردم جمع می شوند و سرباز خبرنگار را به کناری می برد و خبرنگار هم می گوید باشد برویم. بعد که قرار می شود بروند سرباز منصرف می شود.
ناگهان یکی فریاد می زند: درهارا باز کردند و جمعیت به سمت در هجوم می آورد .

این گزارش فقط به حواشی کنسرت پرداخته است چرا که هیچ بلیطی به خبرنگاران رسانه‌ها و مطبوعات از سوی برگزار کنندگان این کنسرت تعلق نگرفته است و خبرنگارانی که به هر دلیلی موفق به خرید بلیط نشده‌اند فقط میتوانند به حواشی کنسرت آن هم خارج از محل برگزاری بپردازند!

شجریان ۲ ب ت

شجریان ۳ ب ت

شجریان ۴ ب ت

شجریان ۶ ب ت

شجریان ۱ ب ت

نظرات 1 + ارسال نظر
مهدی جمعه 11 آذر 1384 ساعت 07:10 http://lavashak.blogsky.com

سلام

از دوستان و عزیزانی که تمایل به تبادل لینک

دارند دعوت می شود.

لطفا اسم مورد نظر را بنویسید

برای من بنویسید:عشق من لواشک

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد