تنبور مست

تنبور مست

تنبور مست وبلاگی است پیرامون موسیقی ملی و ساز باستانی تنبور
تنبور مست

تنبور مست

تنبور مست وبلاگی است پیرامون موسیقی ملی و ساز باستانی تنبور

دو خبر از استاد لطفی و گروه شیدا

 استاد محمدرضا لطفی نوازنده برجسته تار ایرانی که چند روزی است به ایران بازگشته است، در دانشگاه هنر و همچنین موسسه آوای شیدا سخنرانی می کند. محمدرضا لطفی، نوازنده تار که پس از چند سال به ایران بازگشته است، این روزها در گرگان به سر می برد و قرار است تا هفته آینده در داشنگاه هنر در مورد " شیوه های تار نوازی" به ایراد سخنانی بپردازد.در صورت استقبال زیاد علاقمندان موسیقی از این مراسم ، " تالار فارابی" به این امر اختصاص خواهد یافت.همچنین لطفی طی هفته آینده در موسسه " آوای شیدا " نیز سخنرانی خواهد کرد. در این جلسه، او نقطه نظرات خود را در باره  موسیقی ایرانی بیان خواهد کرد.

***

زیدالله طلوعی" ، نوازنده تار و عضو دیرین گروه" شیدا" ،گفت : اعضای گروه " شیدا " هر کدام گرفتاری هایی دارند که به پیوستن آن ها به گروه لطمه می زند ؛ ضمن آن که بعضی از دوستان وقتی به جایی می رسند ، توقع دارند که دیگران دستانشان را ببوسند ، در حالی که تشکیل دوباره گروه شیدا به محبت و تواضع احتیاج دارد.
وی افزود : یکی دیگر از مشکلات ، حمایت نکردن بخش های فرهنگی دولت از ارکسترهای سنتی است ؛ چون اگر قرار باشد ، این افراد کار خود را رها کنند و به امید اجرای یک کنسرت یا ارائه یک کاست باشند در زندگی شخصی خود به مشکل بر می خورند.
این عضو قدیمی گروه" شیدا " با اشاره به شیوه برخورد سرپرست گروه ها اظهار داشت : سرپرستان نباید فکر کنند که افراد گروه های سابقشان همان جوان های سابق هستند ، بلکه آن اعضاء ، حالا خود را به سطح سرپرستی رسانده اند.
طلوعی گفت : من از خدا می خواهم که این گروه دوباره راه بیفتد ، منتها راه اندازی گروه شیدا فقط کار " محمدرضا لطفی " است و من حاضرم با ایشان همکاری کنم.
وی افزود : من دلم برای لطفی می تپد و به عنوان یک دوست دیرینه همیشه کنارش خواهم بود و هر کمکی که بتوانم ، به لطفی می کنم.
این نوازنده تار در خاتمه اظهار داشت : موسیقی ما به یک ناجی مثل " هوشنگ ابتهاج " نیاز دارد تا با راه اندازی گروه های قدرتمندی مثل عارف و شیدا جلوی موسیقی بیهوده را بگیرد.

***

 

نظرات 2 + ارسال نظر
سیاوش تی شنبه 3 دی 1384 ساعت 17:08 http://www.kelke252.com/

سلام دوست عزیز
وای که چه تصویر زیبایی از استاد ثبت کردی
من سعادت ملاقات با ایشون رو داشتم کوتاه ولی پر بار
حیف که ایشون خیلی زود از بین ما رفت
ممنونم
ایکاش به روز کردنت رو خبر کنی ممنونت میشم

alireza rezaee شنبه 30 اردیبهشت 1385 ساعت 02:39

ba salam .
man az alaghe mandan be shoma hastam .
lotfan agar mishavad jahate ertebate bishtar be man mail bezanid.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد