تنبور مست

تنبور مست

تنبور مست وبلاگی است پیرامون موسیقی ملی و ساز باستانی تنبور
تنبور مست

تنبور مست

تنبور مست وبلاگی است پیرامون موسیقی ملی و ساز باستانی تنبور

محمدرضا شجریان :دولت منتظر است ما تقاضای کمک کنیم

"محمد رضا شجریان" ، آواز خوان نامی ایران ، طی نشستی با خبرنگاران رسانه های جمعی در محل خانه هنرمندان ، ضمن بیان این مطلب گفت : پایان بردن این پروژه به همکاری نهادهای ملی و صنفی و آحاد مردم نیاز دارد . اما مهم‌‏تر از همکاری این طیف گسترده بزرگ ترین وظیفه بر عهده رسانه های خبری است که می توانند ، با معرفی صحیح این پروژه ، مردم و سایرین را به همکاری دعوت کنند.
وی در ادامه افزود : همه باید دست به دست هم دهیم و کاری کنیم کارستان تا مردم بم بتوانند ، به زندگی عادی خود باز گردند.
در ادامه ، " بهار مشیری " ، فرزند زنده یاد " فریدون مشیری " با خواندن شعری از پدرش گزارشی درباره روند پیشرفت باغ هنر بم ارائه داد و گفت : در حال حاضر ، اسکلت مدرسه تمام شده و دو قسمت دیگر در حال شکل گیری است که ما امیدواریم ، با برگزاری چنین جلساتی بتوانیم ، کمک بیشتری را جلب کنیم و روند پیشرفت این پروژه را تسریع ببخشیم.

165642.jpg

مشیری درباره میزان پیشرفت این پروژه اظهار داشت : ما در باغ هنر بم حدود 7800 متر زیر بنا داریم که تاکنون اسکلت 3200 متر از آن به اتمام رسیده است.
پس از اظهارات مشیری ، "محمد رضا شجریان" در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران مبنی بر این که تاکنون کدام‌‏یک از همراهان اصلی پروژه کمک های نقدی خود را واریز کرده است ، گفت : بسیاری از هنرمندان اعلام آمادگی کرده اند ، اما هنوز به قول هایی که داده اند عمل نکرده اند . البته امکاناتی باید برای این عزیزان فراهم شود و به هر حال جیب ما هنرمندان خالی‌‏است و همین که اعلام آمادگی کرده اند ، خود موجب تقویت روحی ما می شود.
وی در مورد برآورد هزینه های این پروژه عظیم تصریح کرد : این پروژه 4 میلیارد هزینه خواهد داشت ، اما اگر طولانی شود ، به قیمت ها هم افزوده خواهد شد ، به خصوص که رساندن لوازم و ابزار به بم هزینه های بسیار بالایی دارد.
شجریان درباره کمک های دولتی خاطر نشان کرد : دولت منتظر است که ما تقاضای کمک کنیم ، در حالی که ما به صورت رسمی اعلام کرده ایم که اگر دلشان می‌‏خواهد ، کمک کنند

خالق آواز " دستان" درباره عدم تامین هزینه این پروژه گفت : اگر بخواهند کمک کنند ، 4 میلیارد تومان چیزی نیست.
کاشی ، یکی از همراهان این پروژه درباره کمک های خارجی به این پروژه گفت : اولین نگرانی افراد مقیم خارج از کشور ، به خصوص کسانی که مقیم آمریکا هستند ، نظارت نهادهایی مثل " اف بی آی " است . اگر کسی به این امر علاقه‌‏مند باشد می‌‏تواند ، از طریق روابط خانوادگی این کار را انجام بدهد که حجم کمی را بر می گیرد . اما دریافت مبالغ چشمگیر احتیاج به یک چتر قانونی دارد.
در حاشیه
*** "محمد رضا شجریان " ، ضمن تاکید بر نقش بسیار موثر رسانه ها در پیشبرد این پروژه ، از هر پرسش و پاسخی درباره کنسرت اخیرش سرباز زد و آن را به جلسه ای دیگر موکول کرد.
*** وی از تلاش‌‏های کانون نویسندگان در امر کمک رسانی به مردم بم اظهار بی اطلاعی کرد.
*** شجریان از افتتاح سایت پروژه باغ هنر بم در آینده نزدیک خبر داد.
*** وی در پاسخ یکی از خبرنگاران تلویزیون مبنی بر این که چرا در تلویزیون به تبلیغ و اطلاع رسانی نمی پردازید ، جواب مشخصی نداد . اما دکتر گودرزی مدیر برنامه ریزی این پروژه گفت : ما برای اطلاع رسانی با هیچ رسانه ای محدودیت نداریم.

نظرات 2 + ارسال نظر
عطا نویدی سه‌شنبه 27 دی 1384 ساعت 19:43 http://www.atanavidi.blogfa.com

خسته نباشید
بهتر نیست وبلاگ را از قلم خودتان بنویسید؟؟
سری به من بزنید
ارادتمند
نویدی

سلام دوست نازنین . سپاس از اینکه افتخار دادین و به تنبور مست اومدین. دوست عزیز حق با شماست و از راهنمایی سازنده ی شما ممنونم . ولی یک نکته را یادآوری کنم که تنبور مست علاوه بر هدف اصلی اش که شناسایی هر چه بیشتر ساز آیینی تنبور است برای نزدیک کردن دوستان با موسیقی ملی نیز تلاش می کند . هدف قرار گرفتن اخبار و اطلاعات روز جامعه موسیقی ایران در برابر دیدگان جوانان است. تا بلکه با این کار راه برای مطالعه و کنکاش مردم در موسیقی ملی ایران هموار تر شود . لذا به نظر من اخبار کلی جامعه هنری ایران منحصر به چند سایت مرجع و چند خبر گزاری نیست . من نیز هر از چندی سعی میکنم مطالبی در مورد ساز تنبور به قلم خدم را در وبلاگ قرار دهم . ولی نقد آثار هنری را در توان خود نمی بینم و سعی میکنم برای خالی نبودن این مطالب از سایر پایگاه های اینترنتی استفاده کنم . 1 ماه اخیر هم که درگیر امتهانات دانشگاه بودم و کمتر توانستم به وبلاگ برسم . ولی حتما قبول دارید که همه ما می کوشیم ساز ایرانی تمدن ایرانی و فرهنگ و هنر کهن ایران را به دوستدارانش عرضه کنیم . در این راه پر پیچ و خم قلم من و شما با هم چندان اختلافی ندارد . از اینکه این مطلب بیش از حد بلند شد پوزش می خواهم و بار دیگر از نظر لطف شما تشکر می کنم . خوش باشید و سلامت . یا علی .

علی چهارشنبه 28 دی 1384 ساعت 14:11 http://www.zeydebneali.blogsky.com

سلام...
من کنت مولاه فعلی مولا...
عید سعید غدیر خم بر شما و تمام شیعیان مولا علی مبارک باد.
امیدوارم موفق باشید.
یا علی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد