تنبور مست

تنبور مست

تنبور مست وبلاگی است پیرامون موسیقی ملی و ساز باستانی تنبور
تنبور مست

تنبور مست

تنبور مست وبلاگی است پیرامون موسیقی ملی و ساز باستانی تنبور

یک سال گذشت

یک خبر نه چندان دلچسب برای دوستانی که منتظر اجرای استاد کیهان کلهر نوازنده برجسته کمانچه ی کشورمان به همراه شجاعت حسین خان نوازنده جوان ولی مسلط سیتار کشور هندوستان بودند . قرار بود اساتید ایران و هند در روز ۲ و ۳ شهریور در فضای باز کاخ نیاوران به اجرای موسیقی بپردازند که به دلیل حادثه برای هنرمند هندی این اجرا منتفی شد . ظاهرا ۲انگشت دست شجاعت حسین خان  دچار حادثه شده و به مدت ۱ ماه قادر به هیچ فعالیتی نیست . دوستانی که منتظر هنر نمایی کیهان کلهر در کشورش بودند  باید دست کم تا بهار سال آینده صبر کنند .

افسوس که بعد از این همه سخت گیری در برگزاری کنسرت حوادثی چنین دلخراش هم به بخت بد موسیقی در ایران و دوستداران آن دامن میزند . به امید دیدار دوستان تنبور مست در کنسرت گروه دستان ۲۸ تا ۳۱ تیر ماه  در مجموعه تاریخی نیاوران .

***

سال گذشته در چنین روزی تنبور مست به جمع خانواده ی بزرگ بلاگ اسکای پیوست . لازم میدانم از تمام دوستانی که در این مدت با تنبور مست همراه شده و مرا در ادامه راه یاری دادند قدردانی  کرده و آرزوی سلامت برای تک تک عزیزان را دارم .

مریم عزیز با فصل بی عشقی اش نخستین همراه تنبور مست شد.

سیاوش نازنین که با کلک خیال انگیز و آستان جانان نوای دل انگیز استاد شجریان را به گوش جانم رساند.

سعید نیزکه همانند نام وبلاگش همچنان آهسته آهسته ولی پیوسته می نویسد و من همچنان خواننده ی نوشته هایش هستم .

محمود عمادی هم که ما را با آثار و اشعار آواز های استاد شجریان در نوای طرب همراه کرد .

شکوفه  با حرم دل همواره راه گشای من در این مدت بود .

ندا هم که با فروردینی ها آمد و افسوس که مدت هاست از او بی خبرم .

گلین بانو هم که همچنان پیگیر حقوق از دست رفته ی زنان ایران است و من هم به شدت طرفدار نظریات ایشان.

دوست نازنینی که من همچنان از دانستن نامشان محرومم  فقیر حقیر محتاج به رحمت خدا با چهل ستون ما را به دیار زاینده رود و استاد تاج اصفهانی مهمان کردند .

کارتاژهم که من همچنان به لوگوی زیبایش غبطه می خورم .

و اما نینا دوست هنرمند و همیشه حاضرم که هر پنجره اش دریچه ای بود به روی مهربانی و زیبا زیستن . هرگز از خواندن توی قاب خیس این پنجره ها غافل نشده و نمی شوم . هر کجا که هست به سلامت بادش.

مصطفی با غلام قمر :من غلام قمرم غیر قمر هیچ مگو          پیش من جز سخن شهد و شکر هیچ مگو .

زیبا دیربازمدت هاست غایب است و شنبه روز بدی بود بدون مطلب جدید و ما همچنان در انتظار حضور دوباره اش.

خاطرات مسعود همچنان خواندنی و زیباست .

در حرف های یک تنها با شعر و گذشته ی یک دوست با نامی مخفف همراه شدم . آقا یا خانم م.ح.

آقای زارعی هم با صدای دل انگیزش ما را در راه آشنایی با موسیقی ایرانی همراهی میکند .

یا ذات هو . نیمای نازنین در پناه حضرت حق باشی .

خدای گونه ای در تبعید که در نامه هایی به هیچکس مینویسد چه نام خودش و چه نام وبلاگش ما را به تفکر وادارمیکند .

ثمین هم که حیرانی را به روز میکند . به جای تنبور مست نوشته از تو میگوید ! سپاس از لطفش.

هر کس هر چی عشقش میکشه میتونه بگه. نظر اشکان در حرف های در گوشی .

ای لولیان،ای لولیان، یک لولی ای دیوانه شد  سعید جان لولیان هرگز گرفته دل نمی شوند .

سیاه مشق یکی از مورد علاقه ترین وبلاگ ها برای من در این مدت بود . پنجه ی زیبای امید هرگز دچار گزند مباد .

بی نام شعر زیبایی در یک زن یک حس یک نقطه نوشته . همه با هم میخوانیم:

نمی شود مردی را با نامی زنانه صدا کرد ؟

نمی شود به محبوبم بگویم :

"بهار "

یا

"نازنین" ؟

احمد دوستی که به ایران عشق می ورزد و نقاب از چهره ی ددان بر می کند .

و در پایان: یاری از هم نسلان ما که تلاش میکند مفاهیم والای دینی را بی ریا و بدون گرایشات افراطی در عصر حاضر به ما ارائه دهد . زید ابن علی را علی می نگارد برقرار باشی .

                                           در پناه حضرت حق.

نظرات 8 + ارسال نظر
[ بدون نام ] یکشنبه 18 تیر 1385 ساعت 14:18

سلام با تشکر از زحماتتون اگر می خواهید در مورد:آیا قران از جانب خدا آمده است؟ و یا کاردستی محمد است؟ تناقضات قرآن و اشکالات علمی موجود در متن قرآن و زنان پیامبراسلام!!! و احادیث که نشانگر علم لا یتناهی ائمه!!!... بیشتر بدانید به این ادرس سری بزنیدwww.alcoran.blogsky.com

َعلی یکشنبه 18 تیر 1385 ساعت 18:57 http://www.zeydebneali.blogsky.com/

سلام سیاوش جان
امیدوارم حالت خوب باشه یک سالگی تنبور مست و به خودت و تمام خوانندگانت تبریک میگم.
امیدوارم که در زیر سایه خداوند منان همیشه شاد و سلامت باشی و سالهای سال تولد خودت و وبلاگتو بهت تبریک بگیم.
در مورد من هم لطف داری من اگه دوست خوبی بودم الان همدیگه رو بیشتر میدیدیم.
موفق باشی
یا علی

**مریم** دوشنبه 19 تیر 1385 ساعت 02:53 http://faslebieshghi.blogsky.com

سلام سیاوش جان خوبی عزیز
تولد یک سالگی تنبور مست مبارک ...یادش بخیر واقعا ... یادت میاد روزای اول رو ...خوشحالم که منو از نخستین همراه ها ت می دونی ....خوشحالم که هنوز خواننده ی تنبور مستم ...خوشحالم که یه دوست خوب و مهربون مثل تو دارم ...
امیدورام همیشه شاد و سالم باشی تا با صدای تنبورت همه رو مست کنی ...
موفق باشی همیشه ....
یا علی ...

سلام بر سیاوش عزیز
تبریک میگم این یک سال خیلی خوب وبلاگت رو رشد دادی
مطمئن هستم به حرمت همان یا علی تنبور مست روز به روز بهتر و موفق تر خواهد شد
و خوشحالم که چنین دوست خوبی رو در کنار خودم دارم
یا علی
منتظر دیدارت هستم

شهلا سه‌شنبه 20 تیر 1385 ساعت 22:36 http://21mehr.com

و همچنین درود بر شما سیاوش جان...

بیائید تا دست به دست یکدیگر بچه های بـــم را یاری کنیم.

شهلا چهارشنبه 21 تیر 1385 ساعت 20:53 http://21mehr.com

سیائش جان سپاس از اینکه نام وب نگار من را در این مهد مهر ثبت نمودی.
من نیز این کار را در مورد این بلاگ انجام میدهم.

مصطفی شنبه 24 تیر 1385 ساعت 00:26 http://abalfazl133.blogfa.com

سلام داداش گلم

شرمندم که دیر به دیر میام

به روز نکردم

ولی خبرت میکنم

شاد باشی

یا علی مدد

غلام قمر

سهیل دوشنبه 26 تیر 1385 ساعت 20:35 http://www.trancerevolution.com

انقلاب ترنس www.TranceRevolution.com
انجمن تخصصی موسیقی ترنس

بخش های مختلف این انجمن:
- آموزش کار با دستگاه ها و نرم افزارهای ساخت موزیک
- آشنایی با تکنولوژی DJ
- بیوگرافی دی جی های ایرانی و بین المللی
- دانلود آلبوم و ویدئو کلیپ ترنس (قدیمی و جدید)
- متن شعر آهنگ های Vocal
- گالری عکس
- اخبار دنیای ترنس
- معرفی سایتهای مرتبط با ترنس و...

ریشه ترنس به Electronic Dance Music در سال 1990 بر میگردد. شاید بتوان Trance را شاخه ای از Techno و House دانست. برخی موسیقی ای را ترنس گویند که حالت توام با شادی و عرفانی را به انسان منتقل میکند.
در حالت کلاسیک ترنس تشکیل شده از آکوردهای مشخص، Pattern Bass و درام های تقریبا ساده با ملودی ها و وکال های کوتاه.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد