تنبور مست

تنبور مست

تنبور مست وبلاگی است پیرامون موسیقی ملی و ساز باستانی تنبور
تنبور مست

تنبور مست

تنبور مست وبلاگی است پیرامون موسیقی ملی و ساز باستانی تنبور

اجراهای گروه موسیقی دستان درنیاوران آغاز می‌شود

گروه موسیقی "دستان" ازگروههای موسیقی ایرانی، ازفردا به مدت سه شب درکاخ نیاوران به اجرای برنامه می پردازد.

سالارعقیلی در این گروه به عنوان خواننده به اجرای برنامه می پردازد.

"گروه دستان" چندی قبل، در جشنواره هنری تابستانی "مادرید" به اجرای برنامه پرداخت. دست اندرکاران جشنواره تابستانی مادرید محوطه باز و زیبای مقابل کاخ سلطنتی را برای اجرای گروه موسیقی "دستان" برگزیده بودند. "گروه دستان" در مادرید قطعات از قبل ساخته شده را اجرا می کرد، "دستان" که تاکنون در بسیاری از کشورهای اروپا و آمریکا برنامه داشته است، پیش از این نیز یک بار در پایتخت اسپانیا برنامه اجرا کرده است. 

 گروه موسیقی "دستان" اثر "شوریده" خود را برای مادرید به ارمغان آورده بود. شوریده دو بخش را دربرمی گیرد که قطعات آن را سعید فرج پوری، کمانچه نواز و حمید متبسم، نوازنده تار در مایه های افشاری و دشتی ساخته اند و یک قطعه آن نیز به حسین بهروزی نیا نوازنده بربت تعلق دارد.

این گروه که چندی قبل با ارکستر سمفونیک بی بی سی اجرای مشترکی داشت، درآینده نیز با کوارتت زهی بی بی سی برنامه مشابهی را برگزار خواهد کرد. حسین بهروزی نیا (بربط)، پژمان حدادی (تمبک و پنداریک)، بهنام سامانی (دف، دایره و دمام)، سعید فرج پوری (کمانچه) و حمید متبسم (تار و سه تار)، نوازندگان گروه دستان هستند.این گروه دوسال قبل نیز در مردادماه هشتاد و سه ، پس از مدت‌ها در تهران و درفضای باز کاخ نیاوران به مدت سه شب به اجرای برنامه پرداخته بود.

گروه دستان" طی سال‌های گذشته نقش مهمی در شناساندن موسیقی ایران در اروپا و آمریکا ایفا کرده است.

این گروه ازچند سال قبل، به کوشش حمید متبسم پایه گذاری شده و با تعدادی از نوازندگان برجسته ایرانی همچون کیهان کلهر، بیژن کامکار، اردشیر کامکار و محمد علی کیانی نژاد همکاری داشته است و تاکنون با خوانندگانی نظیر ، شهرام ناظری و ... کنسرت های متعددی در جشنواره‌ها و مراکز فرهنگی هنری اروپا و آمریکا اجرا کرده و آلبومهایی به ضبط رسانده است که طی سالهای گذشته برنده یکی از جوایز رادیو فرانسه در زمینه "موسیقی جهان" شده است

نظرات 3 + ارسال نظر
شهلا سه‌شنبه 27 تیر 1385 ساعت 18:49

از برگزاری چنین کنسرت هایی در ایران بسیار خوشحالم
دشت کم مردم ما مزه موسیقی زنده را از نزدیک می چشند.
سیاوش جان جای من رو هم خالی کنید .

مسعود سه‌شنبه 27 تیر 1385 ساعت 23:48 http://mmvdz.blogfa.com

چه خوب ولی.......

سلام دوست عزیز
انشاله اونجا ببینمت
ممنونم که خبر کردی

به من هم سر بزن
یا علی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد