تنبور مست

تنبور مست

تنبور مست وبلاگی است پیرامون موسیقی ملی و ساز باستانی تنبور
تنبور مست

تنبور مست

تنبور مست وبلاگی است پیرامون موسیقی ملی و ساز باستانی تنبور

در نشست وبلاگ نویسان موسیقی با گروه دستان اعلام شد:

از حاشیه دوری و به موسیقی بپردازیم

در این وانفسا و آشفتگی موسیقی باید از حاشیه هنر بپرهیزیم و به خود هنر بپرهیزیم.
سعید فرج پوری در نشست گروه دستان با وبلاگ نویسان موسیقی با بیان این مطلب گفت :راه انداختن این بحث که هنرمندان برای ارئه کارهای خوب و تاثیرگذار باید هر روز با هم در اراتباط باشند،به معنای نفی دیگران است و نوعی نسخه پیچیدن محسوب می شود.
این کمانچه کش  افزود:ما الان در دوره قاجار زندگی نمی کنیم که بتوانیم هر روز همدیگر را ببینیم. در عصر کنونی ارتباط داشتن خیلی سخت و دشوار شده است.
در ادامه حمید همین بحث متبسم گفت:پیوند بین اعضای گروه "دستان" خیلی عمیق است و به جرات می توان گفت این گروه از تمام موزیسین هایی که در یک شهر زندگی می کنند ،بیشتر با یکدیگر در اراتباطند.
این آهنگساز و نوازنده تار خاطرنشان کرد:کار گروه مهمترین ملاک برای قضاوت است.همچنین ارتباط فکری چنان در این گروه عمیق است که دیگر مسافت دور به چشم نمی آید.
وی افزود:به فرض مثال آلبوم "شوریده" در مدت زمان چهار ساعت ضبط شده است و در این مدت کم به علت هماهنگ بودن نوازنده کار قابلیت درآمدن به صورت سی دی را داشته است.
همچنین پژمان حدادی ،نوازنده تمبک و پنداریک،گفت:خوشبختانه این دوری راه دید جهانی تری به موسیقی خاص گروه دستان داده است.
حمید متبسم در ادامه این نشست که با حضور جمعی زیادی از وبلاگ نویسان موسیقی برگزار شد،در پاسخ به این سوال که آیا گروه دستان با نوآوری ها درون گروهی سطح موسیقی خود را پایین نیاورده است،گفت:این نظرات نسبی است ؛البته دنیا امروز ما طلب می کند که شنوده را با خود دخیل کنیم .
سالار عقیلی ادامه داد:گروه موسیقی دستان موسیقی ایرانی را جهانی کرده است و اتفاقا با چنین کارهایی به تعداد مخاطبان خود افزوده است.
این خواننده با اشاره به اینکه موسیقی اصیل رو به نابودی است ،خاطرنشان کرد:اگر بخواهیم تعصب بیش از اندازه نشان دهیم ،همین چهار جوان علاقه مند به موسیقی ر نیزا از خواهیم داد.
حمید متیسم تصریح کرد: ما در ایران ضعف کنسرت رفتن داریم و اگر می بینیم که مخاطبان ما مانند دوره استاد پایور و یا استاد ظریف نیستند به علت نداشتن فرهنگ کنسرت رفتن است نه پایین بودن موسیقی گروه و یا نوازنده ها.
در پایان این نشست بهنام سامانی درباره ساز عودو و ضربانگ گفت :این ساز محصول 20 سال تلاش و تحقیقات من است که انرژی خاص خود را دارد.متاسفانه چندی پیش کسی در ایران ادعا کرد که شش ماهه چنین سازی ساخته است و محصول 20 سال تلاش ما به هدر رفت و به کام دیگری صادر شد.

گروه موسیقی دستان از 28 تا 31 تیرماه در کاخ نیاوران به اجرای کنسرت می پردازند.

تنبور مست مطلب فوق را از سایت هنر و موسیقی به امانت گرفته است.

نظرات 4 + ارسال نظر
نینا جمعه 30 تیر 1385 ساعت 04:44

سیاوش عزیز ..سلام ..شرمنده ام که دیر به سراغت آمدم.. و دیر ؛یک سالگیت؛را تبریک میگویم ..و انقدر دیر از محبتت قدر دانی میکنم.. به هر حال میدانی که در این همهمه ی کار و مشغولیت های زندگی در این طرف دنیا.. تو و خبر ها و تحلیل های به روز تو تنها پیوند اتصال من به سازی است که ماه هاست گوشه ی اطاقم خاک می خورد...به همین پیوند میگویم ؛یا علی؛ .. پایدار باشی و شاد .. دوست من

***** جمعه 30 تیر 1385 ساعت 09:41

تحیر چون مرغی بود که از ماوای خود بشود به طلب چینه و چینه نیابد و دیگر باره راه ماوی نداند.

یاعلی

**مریم** دوشنبه 2 مرداد 1385 ساعت 03:23 http://faslebieshghi.blogsky.com

سلام
نخوندم کل مطلبو ... ولی حتما سر وقت می خونم ...
موفق باشی دوست گلم

مصطفی سه‌شنبه 3 مرداد 1385 ساعت 05:34 http://abalfazl133.blogfa.com

سلام



خسته شدم



شما را به آقا ابالفضل برام دعا کنید



میخوام به روز کنم



فقط برام دعا کنید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد