تنبور مست

تنبور مست

تنبور مست وبلاگی است پیرامون موسیقی ملی و ساز باستانی تنبور
تنبور مست

تنبور مست

تنبور مست وبلاگی است پیرامون موسیقی ملی و ساز باستانی تنبور

قضاوت با شما

روزنامه جمهوری اسلامی در مطلبی به نام تدارک انقلاب مخملین دو موسیقیدان برجسته داخل ایران را عضو تیم تدارک انقلاب مخملین ایران نامید.این دو موسیقیدان لوریس چکناوریان و نادر مشایخی میباشند

متن کامل این خبر به نقل از روزنامه جمهوری اسلامی به شرح زیر است:

در هفته گذشته کتابی با نام در جست وجوی امر قدسی ها گفتگویی مابین رامین جهانبگلو و سیدحسین نصر از سوی نشر نی وارد بازار کتاب می گردد که گفته می شود دارای اشتباهات چاپی بسیار است و با عجله چاپ شده است . رامین جهانبگلو اکنون به اتهام تدارک انقلاب مخملین در کشور در بازداشت به سر می برد. انقلاب های مخملین , کودتاهای نوینی هستند که توسط جوانان فریب خورده و هزینه های مالی بسیار اخیرا در کشورهای بلوک شرق سابق برای تغییر حاکمیت های غیرهمسو با منافع غرب اعمال شده اند و در اغلب موارد موفق عمل کرده بودند. به نظر می رسد شاخه انقلاب مخملین ایران با مطرح ساختن سید حسین نصر درصدد تامین شاخه های به اصطلاح نیروهای فرهنگی حرکت خود باشد بخصوص که اخیرا عناصر فرهنگی بسیاری در زمینه های موسیقی , نقاشی و حتی کاریکاتور نیز از غرب وارد کشور شده اند.

لوریس چکناواریان [اعضای موثر دفتر پهلوی همچون در کار موسیقی ,ارمنی مشهور ] پرویز تناولی مجسمه و آفتابه سازی که مشهورترین کارش ساختن آفتابه در ضریح بود که حتی مجله فردوسی مامور اشاعه مدرنیسم نیز آنرا تاب نیاورده و با نام نمایشگاهی از شارلاتانیزم از آن نام برد , کامبیز ـ د. کاریکاتوریست مشهور تیم شاپور که اخیرا کتاب هایش منتشر می شود و با حمایت سفارت های خارجی نمایشگاه برپا می دارد و آیدین آغداشلو از عناصر دفتر فرح که بورس سفر مطالعاتی اش به فرانسه اخیرا باطل گردید , هر روز در روزنامه های دولتی مطرح می گردند و در نهایت نادر مشایخی که به صورت مرموز رهبر ارکستر سمفونیک تهران شده است که هر روز اخبار کنسرت آتی این ارکستر به رهبری وی در آلمان از سوی رادیو آمریکا و رادیو فردا پیگیری و حمایت می شود. این برای چندمین بار است که عناصر پشت پرده رهبری مهمترین ارکستر ملی را از خارج کشور انتخاب می کنند.

***

توجه به لحن ارائه خبر علاوه بر منصرف کردن خواننده از ارائه ی پاسخ به نویسنده  نمایانگر  بی توجهی ایشان به رعایت اصول  نوشتاری و  حقوق مخاطب است . توهین به افراد در هیچ جایگاهی و با هیچ پشتوانه ای آن هم به صورت چاپ مطلبی در یک نشریه عمومی چون روزنامه با شمارگانی وسیع در کشور ( البته نگارنده نسبت به بیان عبارت شمارگان وسیع  برای روزنامه مذکور کاملا در تردید بسر میبرد) قابل قبول نیست . اساتیدی چون چکناواریان و مشایخی و ... به عنوان سرمایه های ملی این کشور همیشه مورد اعتماد و احترام بطن جامعه بوده و خواهند بود و بی گمان  ارائه ی چنین مطالبی آن هم از طرف دوستانی که همگی با اعتقادات و افکارشان کم و بیش آشنا هستیم هرگز خللی در میزان مهرو علاقه ی هنر دوستان ایرانی  به آنان وارد نمی کند .  با پوزش از دوستانی که منتظر قسمت دوم  مطلب ساز تنبور در جهان بودند در پست آینده به ادامه ی این مطلب خواهیم پرداخت .

و اما دوست نازنینی که در مورد کتاب تنبور از دیرباز تا کنون سوال کرده بودند . دوست گرامی آقای مصطفی از وبلاگ برگ سبز .این کتاب توسط انتشارات دانش و فن و در تیراژ ۳۳۰۰ جلد در چاپ دوم در سال ۱۳۸۴ به علاقه مندان ارائه شده است . آدرس انتشارات دانش و فن به این شرح است :

مقابل در اصلی دانشگاه تهران خیابان فخر رازی کوچه نیکپور  

تلفن : ۶۶۴۱۶۵۶۳  تلفکس :  ۶۶۴۱۹۷۵۵

 

نظرات 3 + ارسال نظر
زارعی - نواهای ایرانی چهارشنبه 25 مرداد 1385 ساعت 12:57 http://www.iranava.blogfa.com

سلام

غصه این چیزها را نخور، اما یک چیزهای جالبی را در واهای ایرانی بخوان! چند وقتی بود می امدم، اما چیزی نمی نوشتم.

سلام دوست عزیز
این نوع نوشتن به اصطلاح ما مطبوعاتی ها به کیهانیسم شهره دارد؛یعنی نوعی از روزنامه نگاری که حاشیه را پررنگ و اصول را کم رنگ می کند .
همچنین به دلیل حمایت از جانب سردمداران نظام از یک خط ثابت پیروی کرده که در راس آن هدفی به جز تخریب شخصیت به چشم نمی خورد.

این عده حتی با نفوذهایی که داشتند برای نوشتن مطلبی درباره مرحوم آقاسی ماهنامه مقام را توقیف چند ماهه کردند؛هر چند بهانه هایی مانند کمبود بودجه و کاغذ برای این مورد آورده شده است.......
علی رهبری هم از آن جمله بود که نوشتند الکساندر در رفت!!!
تا بعد

مسعود یکشنبه 29 مرداد 1385 ساعت 18:25 http://mmvdz.blogfa.com

سیائش جون دوست دارم یه مطلب در مورد سید خلیل از قلم خودت بنویسی.ولی نه چیزایی که همه شنیدن.
خوبه؟

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد