تنبور مست

تنبور مست

تنبور مست وبلاگی است پیرامون موسیقی ملی و ساز باستانی تنبور
تنبور مست

تنبور مست

تنبور مست وبلاگی است پیرامون موسیقی ملی و ساز باستانی تنبور

کم کم فصل آبلیمو و آبغوره تمام می شود .

در حالی که هنوز زمان زیادی از لغو کنسرت سراج و انتشار نامه ی انتقاد آمیز این خواننده ی موسیقی سنتی نمی گذرد دیروز ایشان با یک عقب گرد جالب از مواضع خویش اعلام کردند که در صورت ارائه مجوز و در اختیار قرار دادن سالن کنسرت خود را برگزار می کند . ایسنا مخابره کرد که این کنسرت احتمالا از روز عید فطر آغاز می شود . دلیل لغو کنسرت موسیقی گروه بیدل چنان که در نامه ی سراج آمده بود اعتراض به  عدم توجه مسئولان فرهنگی کشور به موسیقی و ارائه دیر هنگام مجوز این اجرا اعلام شد . 

 از طرفی خبر اجرای کنسرت شهرام ناظری به همان اندازه که بی سرو صدا پخش شد رنگ و بوی واقعیت گرفت و در حالی که شهرام ناظری در ایران نبود مدیر برنامه هایش  تدارک اجرای کم دردسری را در مجموعه انقلاب تهران داده بود .کمتر کسی به اخذ مجوز برای  کنسرتی با حجم نسبتا بالای مخاطب ( 4500 نفر ) آن هم در این شرایط امیدوار بود . در دورانی که برای نفس کشیدن هم مجوز لازم است و .... این اتفاق هم مبارک است . مبارک از این لحاظ که بار دیگر تهران برای چند روز در تب و تاب موسیقی خواهد بود و جای امید دارد که هنوز می توان برای رسیدن به راه حل اخذ مجوز امیدوار بود هرچند که رسیدن به سرانجام در این راه پر پیچ و خم از عهده ی هر کسی ساخته نیست و  شاید گره کور لغو بسیاری از اجراها با دستان افرادی چون جناب کامران همتی پور باز شدنی باشد . ای کاش این مدیر گرامی و دیگر دوستانشان  از پتانسیل های نهفته خود در راه خدمت به سایر هنرمندان نیز استفاده کنند .امیدواریم با به پایان رسیدن فصل تهیه آب لیمو و آبغوره   مدیران محترم فرهنگی کشور وقت بیشتری برای رسیدگی به پرونده های خاک گرفته موسیقی بر روی میز کارشان  پیدا کنند .

نظرات 4 + ارسال نظر
اشک ها و لبخندها پنج‌شنبه 23 شهریور 1385 ساعت 07:49 http://marysheet.mihanblog.com

دوست عزیز وبلاگنویسم خسته نباشید...واقعا وبلاگ زیبا و نوشته های خواندنی و جالب و مفیدی دارید از این رو خوشحال میشم به کلبه ی محقر و کوچک منم یه سری بزنید و من رو هم با حضورتون خوشحال و مستفید کنید.
منتظرم و خدانگهدار

خدای گونه ای در تبعید... جمعه 24 شهریور 1385 ساعت 14:14

سیاوش خان سلام
مدتی بود نبودم. یعنی بودم اما اونچه که باید نبودم. مریض بودمُ مریض تزویر یکی که... بماند! حالا برگشته م. دیروز کنسرت گروه ذوالفنون تو تالار اندیشه حال و هوایی بود که کاملا برگردوندم. دیگه اونجاها که بودم برنمی گردم. خدای گونه ای تازه در راهه سیاوش. بخاطر این بهت می گم که می دونی و خیلی چیزا رو می دونم که درک می کنی. باز هم برگشتم مثل کفتر جلد. روی بومت یعنی روی بوم این معبد. این محفل تنبور و این یادگاه سید خلیل. همه ی اینا از یادم رفته بود سیاوش. حتی خدای گونه بودنم!!!
و خدای گونه ای که اینو از یاد ببره دیگه...
تنها به تو می تونستم بگم چون مطمئنم می فهمی. بنابراین محرم دونستمت. فهمیده م که...
از سماع تا سباع تنها یک نفس فاصله ست... و من... اون یک نفس رو...
یاعلی

شکوفه دوشنبه 3 مهر 1385 ساعت 23:24 http://www.haramedelam.blogsky.com/

سلام ..

مطالب بسیار زیبایی از هنرمندان می نویسن ...

به جرات می تونم بگم که خیلی از اشلاعاتی که شما

می نویسین من ازشون خبر ندارم و از این وبلاگ بسیار

استفاده کردم ...

موفق و سلامت باشید ...

در پناه حق

پدرام جوادزاده چهارشنبه 5 مهر 1385 ساعت 16:02 http://www.sazirany.blogfa.com

سلام
.سری به ما بزنید اگر علاقه ای بود تبادل لینک باعث سر مستی ماست.
یا حق

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد