تنبور مست

تنبور مست

تنبور مست وبلاگی است پیرامون موسیقی ملی و ساز باستانی تنبور
تنبور مست

تنبور مست

تنبور مست وبلاگی است پیرامون موسیقی ملی و ساز باستانی تنبور

اپیدمی دروغ در ایران

این روزها همه دروغ گو شده ایم . شاید مصلحت ها عوض شده. شاید قدیم مصلحت های مردم به هم نزدیک تر بود. شاید هم باید از ابتدا برای فرار از تابوی دروغ مصلحت اندیشی نمی کردیم . در هر صورت تا دیروز روزی ٬ دروغ بد بود . دروغگو دشمن خدا بود. اما حالا ... 

پس حتما بین دروغگو و خدا صلح برقرار شده یا نهایتا خدایمان عوض شده. در هر صورت همه دروغگو شده ایم و آنچه مسلم است باید تمرین کنیم و یاد بگیریم که از امروز دروغگو دوست خداست. تغییر هنجار ها سخت است چه برسد به درک ناهنجاریی که یک شبه هنجار شد. 

بگذریم. 

جناب افتخاری و به قول دوستان ارزشی ٬ استاد آواز ایران افتخاری از پشت کردن به ما و هجرت اجباری شان چشم پوشی کردند . البته چشم پوشی که چه عرض کنم چون ایشان معتقد هستند که کل موضوع دروغ بوده . اینکه فارس و رجا نیوز و صدا و سیما و دیگر رسانه های دولتی ایران دروغ را چون قوت لایموت می دانند مطلب عجیب و جدیدی نیست اما وقتی استاد دل شکسته و با ادب و البته دروغگوی ما و دوستان رسانه ای شان هم به یکدیگر رحم نمی کنند وای به حال مردم بیچاره . در کل قهر و آشتی جناب افتخاری رفتن و ماندنش خواندن و نخواندنش فرقی به حال موسیقی ایران ندارد اگر هم داشته باشد نبودش به ز بودنش است. برادر افتخاری هر وقت توانایی اجرای زنده با همان دوستان ارزشی اش را داشت و لب خوانی نکرد همه ایمان می آوریم که بزرگ شده و آنوقت در هجرتش به بلاد کفر همه با هم بر سر می زنیم و فریاد دریغ و افسوس سر می دهیم .  

تا آن روز از صمیم قلب از شما خواهشمندیم به موسیقی ما اجازه صداقت و راستی داده و به فکر انقلاب تان باشید.شاید شما هم روزی ای مجاهد شهید مطهری بخوانید و به درهم و دیناری بیشتر از حال برسید. 

نظرات 6 + ارسال نظر
راه دیگر دوشنبه 19 مهر 1389 ساعت 23:14 http://www.rahedigar.ir

با سلام
آمدم فقط این مطلب را بگویم که دغدغه شما موسیقی و استاد موسیقی نیست و این دروغی است که شما پشتش پناه گرفته اید!
از شجریان فراری به حق استاد بودن و خواندن ربنا سخت دفاع می کنید و برایش مطلب می نویسید که دارند در حقش ظلم می کنند در حالی که شجریان هنجار شکنی های بسیاری کرده است اما....
اما جناب افتخاری در رسانه ملی جلوی چشم میلیون ها آدم گریه کرد شما ککتان هم نگزید چرا که دغدغه شما هنر موسیقی نیست بلکه چیز دیگریست که خودتان بهتر می دانید!
استادی هنجارشکنی می کند و از میهنش می رود ازش دفاع می کنید استاد دیگر به دلیل پای بندی به میهن و ایین خود نه تنها خودش مورد آزار دوستاران بعضی ها قرار می گیرد بلکه خانواده و دخترش هم از این آزار در امان نمی ماند ولی شما عین خیالتان نیست این نشان دهنده عدم دغدغه شما نسبت به حقیقت است !
من این مطلب رو چند وقت پیش نوشته بودم
http://rahedigar.ir/?p=443

علی سه‌شنبه 20 مهر 1389 ساعت 18:35 http://alikazemian.webphoto.ir/

سلام سیاوش جان
این موضوع زیاد هم غیر قابل پیش بینی نبود.
موفق باشی

مسعود یکشنبه 9 آبان 1389 ساعت 23:55 http://blind-owl.blogfa.com/

بر سر حرف حق جای هیچ بحثی نیست سیاوش گرامی.
نمونه ی زیبایی بود واقعا برای همان پشت صحنه ی انسانها.شاید اگر عکسش در آغوش برادر احمدی نژاد بیرون نمی آمد، مدتها طول میکشید تا همه بفهمند که ایشان جز لبخوانی کارهای دیگری نیز بلد است

بسوی نور چهارشنبه 12 آبان 1389 ساعت 23:03 http://omghedaron.blogfa.com

سلام
الخق حق گفتید

وبلاگت حرف نداره!
دمت گرم هم میهن عزیز...
استاد شجریان صدای ماندگار...
کسانی که از این رژیم فاسدو افتخاری و... دفاع میکنن از میهن فروشان واقعی ان
به امید پاکسازی این نخاله ها از سرزمین پارس
پاینده و جاوید سرزمین کوروش بزرگ...

آهنگساز شنبه 4 تیر 1390 ساعت 10:34

متاسفم از ایرانی افراطی و تفریطی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد