تنبور مست

تنبور مست

تنبور مست وبلاگی است پیرامون موسیقی ملی و ساز باستانی تنبور
تنبور مست

تنبور مست

تنبور مست وبلاگی است پیرامون موسیقی ملی و ساز باستانی تنبور

منشور پارسوماش کوروش هخامنش

بگذارید هر کس به آیین خویش باشد

زنان را گرامی بدارید . فرودستان را دریابید و هر کس به تکلم قبیله خویش سخن بگوید . آدمی تنها در مقام خویش به منزلت خواهد رسید . گسستن زنجیر ها آرزوی من است . رهایی بردگان و عزت بزرگان آرزوی من است . شکوه شب و حرمت خورشید را گرامی می دارم . پس تا هست شب های تان به شادی باد .

این فرمان من است . این واژگان وصیت من است . او که آدمی را از ماورای خویش بر آمد خود نیز از خواب خویش رانده خواهد شد. تا هست هوادار دانایی و تندرستی باشید .

من چنین پنداشته چنین گفته و چنین خواسته ام.


***

تنبور مست نوروز باستانی  را به تمامی ایرانیان شاد باش گفته و آرزوی سالی سرشار از
آرامش و سلامتی برای دوستان را دارد.

شاد زی مهر افزون

نظرات 15 + ارسال نظر
ناصربزرکمهر جمعه 5 فروردین 1390 ساعت 02:00 http://nbozorgmehr.blogfa.com

عیدتان مبارک/در دفتر مهربانی شما حاضری می زنم تا بدانید در هرجایی از عالم که باشم به یادتان هستم و برای شماو کسانی که دوستشان دارید دعا می کنم.بهاربهانه خوبی است تا به روزگار بخندیم و حتی دشمنانمان را ببخشیم ولذتش را ببریم و باور کنیم که خدا همیشه با ماست.

سعیده جمعه 5 فروردین 1390 ساعت 19:27 http://fogoisland.blogfa.com/

سلام سیاووش خان گل
گسستن زنجیرها آرزوی من نیز هست
ولی نه زنجیر دوستی ها
دوستان همه نیستن...
عیدتون مبارک
شادزی...پاک زی

از زندگی شنبه 6 فروردین 1390 ساعت 08:18 http://ahmadnia.net

سلام جناب بیرانوند عزیز
سال نوی شما نیز مبارک و سرشار از سلامت و موفقیت. از بابت ابراز لطف تون بسیار سپاسگزارم.

میترا چهارشنبه 10 فروردین 1390 ساعت 16:44 http://de-rosace.blogfa.com

چنین گفت کوروش...
حکایت غریبی ست که امروز شال خویشاوندی را به گردن کوروش آنانی انداخته اند که آیین را تنها آیین خود دانستند..گرامی داشتن زن را در چشم ندوختن به او دیدند و زنانگی های زن را از جلوه ی شهر بربستند تا به زندان نموری تبعیدش کنند.. نقش بازی های زبانی را با واژه ی فرودستان در یافتن و تثبیت ِ جایگاهشان دریافتند..گسستن زنجیرها آرزوی فرماندهی بود که سرزمینش امروز زنجیریان بسیار دارد...
حکایت غریبی ست.... روزگار ما شد همان روزگاری که در آن زمزمه می کردند برانبوه ویرانگی ها که" با این همه غم، در خانه ی دل اندکی شادی باید که گاهِ نوروز است..." زمزمه می کردند نوروز را به بهانه ی شادمانی..به تنها بهانه ی شادمانی..

همت دوشنبه 15 فروردین 1390 ساعت 10:06

امروز روز شادی و امسال سال گل
نیکوست حال ما که نکو باد حال گل


فرا رسیدن سال نو بر شما خجسته باد

تمیره بژن (تنبور بنواز)

هفته نــــــــــــامه سه‌شنبه 16 فروردین 1390 ساعت 07:18 http://abalfazl133.blogfa.com

سلام سیاوش عزیز
سال نو مبارک
عاشق این فرمان این منشورم
********************************
وقتی علــــم میبینم یاد علمـــــــــــدار میکنم
بعد از مدتها بروز شد
منتظر حضور شما هستم

[گل][گل][گل]

غلام قمر

علی سه‌شنبه 16 فروردین 1390 ساعت 19:48 http://www.zeydebneali.blogsky.com/

سلام سیاوش جان
با اندکی تاخیر سال نو مبارک
شاد باشی و سر افراز

عفت نژادساکیان چهارشنبه 24 فروردین 1390 ساعت 00:04 http://sakian.blogfa.com

سلام
سال نو مبارک ، با تشکر از شما از اینکه دل نوشته های من رو می خونید، و با زهم تشکر که حالم رو پرسید.
امیدوارم که سال پر از خوبی و شادمانی داشته باشید.

سپیدار سه‌شنبه 30 فروردین 1390 ساعت 16:17

سلام با تشکر از وبلاگ محشری که دارین
خیلی لذت بردم و با اجازتون یه سری از مطالب تنبورو کپی کردم
اگه ناراضی هستید بگید که پاکش کنم
من اولین باره میام تو وبتون چرا کارتونو کم کردین ؟

اگه ممکنه بازم از استاد عزیز سید لیل عالی نژاد و موسیقی و ساز تنبور بگید

ممنون از زحمات بی دریغتون

نیما سه‌شنبه 30 فروردین 1390 ساعت 16:18 http://www.khaidaloo.blogsky.com/

درود
فرموده کوروش کبیر پیامبرمنجی - حضرت ذوالقرنین- را ارج نهاده و با مباهات به نیای پاک برایتان بهاری حقیقی آرزومندم .
پس تا هست روزگارت به شادی.

سلام سیاوش جان
فرا رسیدن ایام فاطمیه تسلیت باد
با مطلبی با عنوان عنایات حضرت ابالفضل(ع) بروزم
منتظر حضور گرمتان هستم

غلام قمـــــــــر [گل][گل][گل]

علی جمعه 2 اردیبهشت 1390 ساعت 20:00 http://www.zeydebneali.blogsky.com/

سلام سیاوش جان
فکر نمی کردم پارک رفتن تاثیری به رویه لینک های یه وبلاگ داشته باشه.شایدم تقصیر پارک بنده خدا نیست کار کار شیطان بزرگ آمریکا باشه.ولی ملل مختلف باید عاقل باشن ولی امروزه همه شدن هوگو چاورز و پرویز مشرف

هر کسی از ظن خود شد یار من
ای کاش در مورد پارک نشینی شبانه ی عده ای هرگز تحلیلی در کار نمی بود آنوقت نه چاوزی در ذهن تان نقش می بست نه مشرفی می ساختی و نه کسی تا حد شیطان بزرگ در وجودت منفور می شد.
القابی که به دوستان دیروزتان روا داشتید شایسته ستایش بود .
آخ شیطان بزرگ .
جمهوری اسلامی سال ها است که خیانت های خود به مردمش را زیر سایه دشمنی فرضی به عنوان شیطان بزرگ پنهان می کند . اما نمی داند پس از سه دهه دو رویی و دروغ امروز ٬ هم نزد مردم اش بی اعتبار و هم در دنیا بی یارو یاور مانده . نه طنین های کر کننده ی مرگ بر شیطان بزرگش مرگی آفرید و نه کسی درو و برش ماند.
در آستانه دهه سوم زندگی تصمیم دارم اندکی از مرام و مسلک جامعه نسوان بدور باشم و در این راه نه آمریکای شیطان پرور نه پاکستان و نه ونزوئلا و نه هیج جای دیگر را به ناروا دشمن ٬ حسود و ...می دانم و نه کسی را به سخاوتمندی دوست...
برقرار باشید

وحید یکشنبه 4 اردیبهشت 1390 ساعت 12:39 http://peykarefarhad.persianblog.ir/

ره آسمان درون است
پر عشق را بجنبان

علی یکشنبه 4 اردیبهشت 1390 ساعت 18:51

سلام ...
زمان بزرگترین معلوم کننده نسوانها و مردهاست ولی امیدوارم مثل من که دیر چشمانم باز شد شما زود چشمانتان باز شود وگرنه دنیا چشمت را باز خواهد کرد.چون همیشه مگس دور شیرینی زیاده در ضمن اون نظر شوخی بود با یک دوست به ظاهر قدیمی ولی چون افکار مسموم است در جوابش قصه کرد شبستری مینویسی.یارو یاور همه هم خداست .اعتبار بین جاهلان مثله جمال بین کوران است سعی کن هدفت را گم نکنی چون در آستانه سوم زندگیت بر خلاف گذشتت داری وارد این جامعه شریف میشوی
حالا قیمتش را خودت بهتر میدانی بالاخره از سستی و کرختی بهتره.در آخر برای همیشه بدرود چه در دنیای مجازی چه در دنیای واقعی ولی اونقدر مرد باش که هر وقت مسائل مشابه رفت تویه پاچت از خدا حلالیت بخواهی
سر...را برافراشتن وزآنان امید بهی داشتن
سر رشته خویش گم کردنست مار در جیب پرورانیدنست

پیش دستی در فحاشی ردای زیبای "کسانی" چون شما .
سر ناکسان را برافراشتن وز آنان امید بهی داشتن
سر رشته خویش گم کردن است به جیب اندرون مار پروردن است
تاریخ داوری منصف میان کسان و ناکسان خواهد بود .
پ.ن :
تایید این کامنت صرفا جهت ثبت در حافظه تاریخی نگارنده این وبلاگ بود ٬ لذا از تمام دوستان عذرخواهی می کنم.

بهرام روشن ضمیر چهارشنبه 29 تیر 1390 ساعت 13:57 http://iranology.net

با درود. این منشور ساختگی است. یک قطعه شعرگونه است و پیوندی به کوروش و تاریخ ندارد. با سپاس.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد