تنبور مست

تنبور مست

تنبور مست وبلاگی است پیرامون موسیقی ملی و ساز باستانی تنبور
تنبور مست

تنبور مست

تنبور مست وبلاگی است پیرامون موسیقی ملی و ساز باستانی تنبور

نوروز خجسته باد ٬ حق یا علی مدد از سید خلیل عالی نژاد

در واپسین دقایق سال ۸۷ ضمن آرزوی سلامت برای همه یاران  همراه در سال پیش رو و با گرامیداشت یاد و خاطره امید رضا میر صیافی و با سپاس از تمام دوستانی که در این سال همراه تنبور مست بودند قطعه زیبای حق یا علی مدد را به شما تقدیم می کنیم . این اثر با را صدا و زخمه تار سید خلیل عالی نژاد در بخش دانلود در دسترس می باشد.  

برقرار باشید .

مقام قطار از سید امرالله شاه ابراهیمی

قطار از مقام های آوازی بسیار کهن تنبور است که در مناطق کرد و لر نشین غرب ایران نواخته می شود . در مناطق لک نشین برخی نوازندگان کهنسال این مقام را سر ساز یعنی سر آغاز اجرای ساز نامیده اند . قطار از گوشه های آواز بیات ترک بوده و ازمقامات اصلی موسیقی کردی به شمار می رود . از آنجایی که در لرستان با نواختن و خواندن مقام قطار وارد مقام دیگری بنام سنگین سماع می شوند این استنباط دست می دهد که مقام قطار حالت یک پیش درآمد را داشته که آغاز ورود به مقام های سنگین تر و مهمتر بوده است .  

اثر ارائه شده اجرای به یاد ماندنی و سحر انگیز  مقام قطار توسط هنرمند گرامی سید امرالله شاه ابراهیمی است که امید است مورد پسند واقع شود .  

این مقام را در قسمت دانلود دریافت نمایید .

یا ذات حسین ( ساقی چلانه ) با صدای سید خلیل عالی نژاد

ساقی چلانه یکی از کلام های زیبای یارسان را با صدای سید خلیل عالی نژاد در قسمت دانلود دریافت نمایید . امید که رضایت خاطر همراهان گرامی را فراهم کند .